Branchevereniging
Algemene voorwaarden
onderhoudnl_-_2019_algemene_voorwaarden_zakelijk_inclusief_verkoopvoorwaarden.pdf.pdf | |
File Size: | 113 kb |
File Type: |
onderhoudnl_-_2019_algemene_voorwaarden_consumenten.pdf__1_.pdf | |
File Size: | 104 kb |
File Type: |
Lekstrepen / vervuiling van nieuw schilderwerk
atmosferische_vervuiling_op_schilderwerk.pdf | |
File Size: | 62 kb |
File Type: |
Na uitvoering van schilderwerk wil zich vooral bij lichte kleuren, wel eens vervuiling aanhechten. Zichtbaar als "zwarte strepen" op het schilderwerk onder glas. Dit betekent niét, dat het schilderwerk slecht is uitgevoerd. Wel is nieuw schilderwerk gevoelig voor vuil-aanhechting. Het is aan te bevelen de eerste tijd vooral de ramen goed schoon te houden. Lees ook het bovenstaande bestand van Sigma Coatings over dit onderwerp. Dit "probleem" doet zich overigens ook voor bij andere verfmerken.
Plaatsings-, garantievoorwaarden, eigenschappen en tips m.b.t. isolerend glas
beoordelingskaartje_isolerend_glas.pdf | |
File Size: | 759 kb |
File Type: |
consumentenfolder-wat-u-moet-weten-over-isolerende-beglazing.pdf | |
File Size: | 3249 kb |
File Type: |
veiligheidsglasfolder_def1.pdf | |
File Size: | 4830 kb |
File Type: |
folder_met_info_over_geluiddemping_bij_glas.pdf | |
File Size: | 2973 kb |
File Type: |
download_overzicht_uitleg_npr_3577.pdf | |
File Size: | 2993 kb |
File Type: |
garantievoorwaarden-isolerend-glas-nl.pdf | |
File Size: | 56 kb |
File Type: |
Let op: Na plaatsing is de factuur uw garantiebewijs, u ontvangt geen apart garantie-certificaat zoals bovenstaand pdf bestand (garantievoorwaarden) wellicht suggereert!
Uitleg over indeling in HR (++) classificaties isolerend glas PDF bestand: /uploads/2/5/0/2/25023670/hr_classificaties_gib_1_20121.pdf
Met het volgende moet rekening worden gehouden:
- Breuk valt nimmer onder garantie, tenzij aantoonbaar is dat de breuk een direct gevolg is van een gebrek aan het glas of de wijze van plaatsen!
- HR++ glas is gevoeliger voor thermische breuk. Lees "wat u moet weten over isolerend dubbel glas en hr beglazing" in het bovenstaande PDF bestand
- Garantie vervalt indien er sprake is van slecht of achterstallig onderhoud aan kozijn, raam, kitzoom, etc.
- Glas dient geplaatst te zijn volgens de NPR3577. Indien dit technisch niet mogelijk blijkt (bijvoorbeeld bij oude kozijnen, ramen), dan is formeel geen garantie mogelijk. Bij een claim is het aan de glasfabriek/producent om al of niet coulance te betrachten.
- Bij een toegekende garantieclaim, beperkt de garantie van de glasfabriek zich tot het gratis leveren van een nieuwe ruit, tot 10 jaar na productiedatum van de oude ruit.
- Plaatsingskosten van een nieuwe ruit vallen NIET onder de garantie van de fabriek, omdat deze kosten enorm kunnen oplopen buiten invloed van de fabriek en/of Van Assema bv (denk aan moeilijk bereikbare plaatsen, schilderwerk, houtrot, etc, etc,)
- In voorkomende gevallen zal Van Assema bv in overleg met de klant tot afspraken komen t.a.v. de plaatsingskosten. Van Assema bv hanteert over het algemeen een staffel. Hoe ouder de ruit, hoe hoger het deel dat de klant meebetaalt voor de herplaatsing
- Schilderwerk herstellen na vervangen van een ruit onder garantie valt NIET onder de garantie
- Helaas kan het ook gebeuren dat het glas ondanks alle controles een gebrek vertoond. Bij de beoordeling, worden de criteria gevolgd uit het bovenstaande bestand. Het geconstateerde gebrek zal volgens deze criteria getoetst worden, eventueel door een medewerker van de producent van het glas.